Jak najít svůj styl

Jak najít svůj styl

Hledáte svůj styl a chcete si vytvořit správný šatník 👗, který bude připravený pro každou příležitost?  Než začnete sjíždět instagram a hledat inspiraci pro nový vzhled, položte si pár otázek a už nikdy nebudete říkat „nemám co na sebe!“ 😅


Možná se ptáte: "jak mám najít svůj vlastní osobitý styl?" Váš osobní styl v oblékání by měl vycházet ze tří důležitých oblastí. To co nosíte, musí vyhovovat vašemu životnímu stylu, podtrhnout vaší osobnost a vyjádřit to, co chcete o sobě říct ostatním.

šedý kostkový sámský kostým
Zdroj: closetblossomshop

❓ Co je osobní styl? 

Druhy oblečení a osobní styl není to samé. Různé druhy oblečení (do práce, na doma, záliby, do společnosti), které potřebujete pro váš životní styl (vaše činnosti během dne) nejsou váš osobní styl, ale do velké míry jej ovlivní. Váš osobní styl je to, jak dokážete všechny tyto pracovní, volnočasové nebo společenské oděvy propojit a sjednotit v jeden šatník, který bude pro vás něčím typický a rozpoznatelný, ať už jste v práci nebo na tahu s kamarádkami. 

Jednoduchý způsob jak to udělat, je vždy do outfitu zakomponovat určitý pojící prvek. Můžou to být výrazné autorské šperky, doplňky jako třeba šátky, pásky, boty nebo kabelky jedné značky, nebo určitá barva, která nikdy nebude chybět. Více rozvedu v dalším článku.

extravagantní náhrdelníky jako osobní styl
Nezaměnitelný styl módní ikony Iris Apfel je nepřehlédnutelný. Jejím osobním rukopisem, podle kterého ji vždy poznáte, jsou extravagantní obří náhrdelníky a náramky. Zdroj: iris.apfel

Pokud je váš styl effortless chic, budete oblečená elegantně jak v práci tak i doma na gauči. Také domácí oblečení pro relax může být elegantní, i když je uvolněnější a pohodlnější. A právě ten konkrétní doplněk dá vyniknout vašemu osobnímu stylu.

Abychom si mohly vytvořit svůj vlastní osobní styl, potřebujeme nejprve dobře znát svůj životní styl. To nám pomůže i při nákupu nového oblečení viz článek Jak nemít plnou skříň a mít co na sebe

motivace jak najít osobní styl

❓ Jaký je můj životní styl

Volně přeloženo: Životní styl není jen o tom, jestli sportujete nebo jíte zdravě. Je to doslova o tom, jak žijete během dne a co u toho děláte. Váš šatník bude vypadat úplně jinak, jestli sedíte celý den v kanceláři a po práci jdete na skleničku, nebo jestli běháte kolem dětí a ve volném čase jezdíte na kole či odpočíváte na gauči s knížkou.

Odpovězte si na následující otázky a to ve všech aspektech svého života (práce, každodenní život, domov, rodina, přátelé, koníčky, sociální život).

📍 Co dělám? 
Když jsem v práci, doma, s přáteli, v komunitě. Prostředí ve kterém se pohybujete významně ovlivní styl vašeho oblékání.

📍 Co dělám ráda? 
Když jsem sama, s rodinou, přáteli nebo doma. Užíváte si raději relax a klid nebo jste akční?

📍 Jaké mám záliby? 
I vaše koníčky mohou vyžadovat určitý typ oblečení - ležérní, pohodlný, sportovní, společenský.

Napište si ke každé oblasti vyžadovaný druh oblečení a svůj osobní styl přizpůsobte převažujícím aktivitám a potřebnému druhu oblečení. Celkový styl by měl být sjednocený a plynule přecházet mezi různými druhy oblečení.  Tím je myšleno to, že vaše oblečení by mělo odpovídat vašemu životnímu stylu.

letní květinové šaty krémové s květinami
Zdroj: rocioosornocostura

Příklad z praxe

Pokud hodně sportujete, máte děti a většinu dne trávíte třeba v nějaké řemeslné dílně, nemá moc smysl si kupovat ty krásné romantické rozevláté šaty, které teď nosí všechny blogerky. Zřejmě byste neměla moc příležitostí je nosit. Možná jednou za měsíc na romantickou večeři a ve vašem šatníku by působily úplně mimo váš osobní styl. Vyberte si raději sportovní šaty košilového střihu, které budou pro vás pohodlné během vašich aktivit a budou tak i lépe vyjadřovat vaši aktivní osobnost. Pomocí správných doplňků je pak přizpůsobte pro konkrétní příležitost, styl nebo trend.


motivace: styl je o tom, co chcete říct

❓ Co chci svým stylem říci svému okolí?

Když hledáte svůj styl, není to jen o tom, jaké oblečení nosíte, ale i tom co jím chcete vyjádřit. Je dost slavných výroků o tom, že špatně oblečená žena vlastně nemá co říct. A zapomeňte na ty pohádky o tom, že důležitý je vnitřek a ne to, co máte na sobě. Jasně, vaše vnitřní krása je důležitá, ale všichni vás budou vnímat tak, jak jim svým oblečením řeknete, aby vás vnímali.

Vaše sdělení by mělo být v souladu i s vaší osobností a životním stylem. Pokud jste aktivní a máte rozhodnou extrovertní povahu, romantický ďiblíkovský  styl oblečení na vás bude působit trochu rozporuplně.

Modrý outfit se žlutou a výraznými doplňky
Greet sází na pestré barvy a jejím rukopisem jsou sluneční brýle. Zdroj: journeyofastylist

📍 Jak působím na své okolí? 
Zamyslete se nad tím, co svým současným stylem a oblečením vyjadřujete. Zeptejte se známých, kamarádů, rodiny, ale i třeba lidí, kteří vás osobně tolik neznají, jak na ně působíte a jak vás vnímají.

📍 Jak chci, aby mě lidé vnímali? 
Svým stylem můžete hodně ovlivnit, jak vás okolí vnímá jako osobnost. Dobře si tedy promyslete, čeho chcete dosáhnout a přizpůsobte tomu svůj styl.
Napadlo vás někdy, proč neustále přitahujete stejný typ mužů nebo třeba nemůžete uspět u pracovních pohovorů na určitou pozici? Jste beznadějná romantička a svým boho stylem působíte sice přátelsky a mile, ale i trochu naivně a nezodpověděně?
Využijte svůj osobní styl k tomu, abyste změnila dojem, kterým působíte a dosáhněte tak svých cílů snadněji.

hippie styl
Zdroj: marzenagazda

Příklad z praxe

Když jsem pracovala pro velké korporace, potřebovala jsem, aby mě lidé vnímali jako spolehlivou, kompetentní a rozhodnou manažerku, která má autoritu. Přizpůsobila jsem tomu tedy svůj vzhled i styl v oblékání. Krátký účes s ostře střiženým mikádem mi slušel a zároveň vytvářel přísnější dojem, než když jsem nosila delší rozevláté účesy. Romantický styl jsem vyměnila za kostýmky, bílé košile a kancelářské pouzdrové šaty.

V momentě, kdy jsem si založila svoji firmu a začala jsem se hodně stýkat s klienty, potřebovala jsem naopak působit velmi otevřeně, přátelsky a více žensky. Účes jsem nechala dorůst do sestříhaných vrstev, které změkčily moje rysy a tím jsem působila přístupněji. Uvolnila jsem oblečení, kostýmky jsem nahradila ležérnějšími outfity a začala jsem se vědomě více usmívat na lidi kolem sebe.


📍A nejdůležitější věc nakonec 

Životní styl, osobní styl a s tím i šatník, se v průběhu života mění v závislosti na okolnostech a vašem osobním rozvoji. Tak se nezapomeňte včas upgradovat :-)

80 léta styl vlasy
Zdroj: tracy turnblad Hairspray

Už jste našla svůj styl? 
Podělte se s námi a inspirujte se v komunitě žen po čtyřicítce, které se chtějí hezky oblékat, mít šmrnc a přitom zůstat svá.


40+ Móda a životní styl
Facebook Group ·
Přidat se ke skupině
Pomáhám ženám po 40 najít svůj osobní styl a objevit svoji vnitřní sílu, aby si mohly splnit své sny a byly šťastné. Život není dokonalý, ale váš šatník může být!

Komentáře

  1. Já svůj styl také ještě hledám. Většinou nakupuji v second handu, aby se neplýtvalo oblečením. I starší kousky oblečení jsou pěkné. Nakupovat se snažím co nejmíň věcí v plastových obalech, jelikož ty se pak hned vyhodí a je tak vytvořený další odpad. Na nákup chodím s bavlněnou taškou , kterou nosím pokaždé, abych si nemusela kupovat v obchodě plastové tašky.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

@ritzybagz.cz na INSTAGRAMU