Jak (ne)mít plnou skříň a mít co na sebe


Foto: justforjul
BUY LESS CHOOSE WELL je citát Coco Chanel, který se mi asi líbí nejvíc. A čím starší jsem, tím víc si najednou uvědomuji, jak je dobré se jím řídit.
Už není důležité mít plnou skříň, ale vybírat lepší kousky. Bude jich sice méně, ale když budete vybírat dobře, budete mít moci nakombinovat více outfitů, než když byla vaše skříň plná k prasknutí.

Nemusíte si hned pořizovat minimalistický šatník, k tomu se budete muset stejně pomalu propracovat. Šok z prázdné skříně totiž neodezní rychle a navíc by vás mohl dovést k nákupnímu šílenství.
Myslím, že vystajlované fotky minimalistických šatníků působí skvěle na pinterestu nebo na IG, ale pro většinu žen, které mají rády módu a rády se hezky oblékají, toto asi nebude úplně to pravé. Stačí si z toho ale vzí pár dobrých tipů. Foto: jacquelinekw3135

Škoda, že už nemám fotky, když jsem třídila svoje oblečení. Mamka vůbec nechápala, proč mi ve skříni zbylo kolem 25 kusů a zbytek byl v pytlích na odpadky a že jich bylo hrozně moc. Když jsem vše vyházela ze skříně a třídila, moje ložnice se změnila v bojový tábor a v tu chvíli, jsem si uvědomila, že většinu oblečení nemůžu kombinovat, nebo jen málo. Že některé kousky vůbec nejsou vhodné pro mou postavu nebo mi nějak nesedí, takže je nenosím.

Dnes už mám zase skříň plnou, ale lépe se mi oblečení kombinuje a vytvořím daleko více outfitů. Důležitá je také volba barevné palety, před tím než začnete šatník měnit.

Víte, že většina žen nosí pouze 20% oblečení ze svého šatníku?
80% oblečení nikdy nespatří denní světlo! 😱

6 tipů jak mít co na sebe

📍 Začněte detoxem šatníku. Nejprve vyházíte všechno ze skříně a pak poctivě všechno oblečení vytřídíte. Upozorňuji, že je to velmi emotivní proces a slabší povahy jej bez asistence nezvládnou! Návod jak na to najdete v mém článku Jak vytřídit šatník.
📍 Postupně budujte svůj nový šatník s rozmyslem a nakupujte plánovaně, ne hned po výplatě :-)
📍 Investujte do základních kousků dámského šatníku, které mají šmrnc, ale jsou nadčasové a nevyjdou z módy
📍 Vybírejte kvalitní materiály, které se nemačkají, nežmolkují, nesrážejí a nemění tvar či barvu
📍 Nekupujte bezhlavě všechny aktuální trendy. Na každou sezonu si pořiďte 1-2 trendy kousky, které odpovídají vašemu stylu. Pokud trend nesedí vaší postavě nebo stylu, nenoste jej. 
📍 Vybírejte pouze kousky, které jsou v souladu s vaším stylem. Rady a tipy najdete v sekci Jak najít svůj styl.

Jak nakupovat nové obleční, které budete nosit

Do diáře jsem si napsala stránku s těmito body a seznam oblečení, který je vhodný pro moji postavu, abych se měla čeho chytnout při nákupním záchvatu. A od té doby už nekupuji oblečení, které nenosím. Nákup oblečení si naplánuji, to znamená, že si udělám seznam, co si chci koupit na novou sezónu (baloňák, pouzdrovou sukni do práce) a pak obejdu více obchodů, než si vyberu ten správný kousek.

🛍️ Čím se řídit při nákupu nového oblečení

📍 Pokud na některou z prvních 4 otázek odpovíte ne, oblečení nekupujte. Jestli kousek splňuje více jak první 4 body, směle do toho, bude se vám skvěle kombinovat.

✔️ Sedí mi to perfektně?
✔️Je střih vhodný pro moji postavu?
✔️ Odpovídá barva mojí paletě?
✔️ Můžu to nosit se 3 kousky, které už mám?

✔️ Můžu to nosit na 4 různé způsoby?
✔️ Odpovídá to mému životnímu stylu?
✔️ Je to kvalitní, má to hodnotu?

❗ Jak často to budu nosit?
❗ Mám už něco podobného?
❗ Musím si koupit nějaký další kus, abych to mohla nosit?

Příklad z praxe

Jako dobrý příklad uvedu, když jsem si kupovala na podzim toto květované sáčko. Květinové vzory jsou teď IN, ale najít ten správný, není tak jednoduché.


Hodně žen by si takto výrazné květované sako nekoupilo, protože je moc nápadné, moc květované, nebo by nevěděly, jak ho nosit a kombinovat. Stačí ale vědět, jak na to, a hned je to skvělý kousek do vašeho šatníku.

S tímto jedním kouskem jsem vytvořila víc jak 10 stylů, a to jsem nevyužila sílu doplňků.


A to díky tomu, že mám barevnou paletu podle které kupuji oblečení a toto sáčko má hned několik mých barev, černou, růžovou a odstíny pastelových tónů. Takže se mi k tomu hodí hned 3 topy, které už jsem měla doma.


Navíc je to typ vršku vhodný pro moji postavu, takže splňuje další bod ze seznamu.


Nosit můžu na více jak 4 způsoby, protože doma už jsem měla trika, košile, sukně a kalhoty, ke kterým se hodí a to jsem si v obchodě vzpomněla jen na pár kousků.


Hodí se k mému životnímu stylu, protože jej mohu nosit jak ve volném čase v ležérním stylu, tak i do práce jako smart casual styl. A nosit jej mohu často, hned několik sezón: na jaře, v létě i na podzim.


Tento kousek splnil hned 9 bodů ze seznamu, takže trefa do černého. Mám sice už černý vršek se vzorem jestřábů, ale je to jiný střih a květinový vzor jsem v šatníku ještě neměla.
Sáčko je z Promodu, takže nesplňuje jen první bod, ale vem to čert. Když dáte první 4 body, které jsou nejdůležitější, už to stojí za nákup. Ráda jsem si ho pořídila, protože se mi moc líbí barvy a už jsem s ním udělala spoustu parády.


Aktuálně mají podobný vzor v H&M



Shop the look





A jak je na tom váš šatník? 
Chcete více outfitů? Inspirujte se s námi v komunitě žen po čtyřicítce, které se chtějí hezky oblékat, mít šmrnc a přitom zůstat svá.


40+ Móda a životní styl
Facebook Group ·
Přidat se ke skupině
Pomáhám ženám po 40 najít svůj osobní styl a objevit svoji vnitřní sílu, aby si mohly splnit své sny a byly šťastné. Život není dokonalý, ale váš šatník může být!

Komentáře

@ritzybagz.cz na INSTAGRAMU