Bolí Vás hlava? Vyměnte svoji kabelku!


Poslední dobou, ženy preferují čím dál větší a větší kabelky. Většina z nás nosí celý svůj život ve své kabelce. A není divu, když je tak velká, že se do ní vejde celá naše domácnost! Možná vás ale nenapadlo, že to může za vaši migrénu.
Není překvapením, že většina dámských kabelek je příliš těžká. Minimálně v ní máme peněženku, mobil, klíče a taštičku na make-up. Mnohé z nás navíc ještě notebook a diář či pár pracovních složek. 

Pokud nosíte ve své kabelce počítač, diář a spoustu dalších nutností, váha vaší kabelky se přehoupne rychle přes 3 kg. Navíc, pokud nosíte kabelku na stejném rameni, může to vytvářet asymetrii a napětí v těle. Příliš těžká kabelka může nakonec způsobit bolesti hlavy a celkovou vyčerpanost. 

Jaká by tedy měla být optimální váha kabelky? 

Kabelka na rameno 

Podle chiropraktika by váha kabelky neměla přesáhnout 10% vaší tělesné hmotnosti a to už je až moc. V ideálním případě by měla vážit ještě méně, a čím širší je popruh, tím lépe. Také je dobré nenosit kabelku pořád na stejném rameni, ale strany střídat. 

Batoh 

Doporučuje se, aby váha batohu nepřesáhla 20% vaší tělesné hmotnosti. Správně by spodní část batohu měla být umístěna u pasu, což odpovídá přirozenému zakřivení páteře. 

Kabelky a tašky do ruky 

Tyto kabelky mají držadla příliš krátká na to, abych je mohli nosit na rameni. A tak je nosíme v ruce nebo na předloktí. Snažte se, aby váha kabelky nepřesáhla 4,5 kg. Pokud již máte takto těžkou kabelku, nezvedejte ji ze země, ale pokládejte ji na poličku nebo vyšší plochy, kde se k ní nebudete muset shýbat. 

Psaníčka 

Původně psaníčka sloužila spíše pro společenské události a bylo v nich jen pár drobností. Dnes nahrazují oversized psaníčka klasické kabelky. Jelikož nemají řetízek nebo ucha nosí se jen tak v ruce nebo pod paží, takže se snažte váhu držet pod dvě kila. A nemávejte psaníčkem sem tam v rytmu chůze - můžete zbytečně zatížit svaly v ruce, rameni, zápěstí nebo dokonce na zádech, zvláště pokud váha kabelky je ke dvěma kilům. 

3 tipy jak snížit váhu vaší kabelky 


  • Nenoste celý týden v kabelce to, co potřebujete jen dnes. 

Většina žen si kabelku do práce připraví v neděli večer spolu s oblečením na druhý den a pak celý týden v kabelce nosí to, co potřebovali jen v pondělí. Vyndejte spoustu zbytečností a věci, které zítra již nepotřebujete. 

Používejte organizéry do kabelek, mějte připravené klidně dva, jeden na normální den a jeden na den kdy jdete třeba sportovat a potřebujete navíc i kosmetickou taštičku nebo láhev na pití. Organizéry pak v týdnu prohoďte a jen si do něj přendejte peněženku a diář. 

  • Noste kabelku a tašku 

Pokud potřebujete hodně prostoru a nosíte každý den notebook do práce, zvažte, zda si nepořídit zvlášť tašku na notebook. Rozložíte tak váhu na dvě strany těla a až půjdete s kolegy na oběd, vezmete si jen kabelku a aktovku necháte v práci. A kolegyně navíc budou muset uznat, že sledujete aktuální trendy, protože IN je nosit více tašek a kabelek najednou. Pokud hned nechcete investovat do tašky nebo aktovky na notebook z pravé kůže, skvělou alternativou jsou koženkové tašky, které jsou nejen praktické ale i trendy. Nemusíte tedy chodit s nudnou textilní brašnou, kterou vám k notebooku dali.  


  • Kupujte si menší kabelky 

Velké kabelky jsou stále trendy, pokud si ale záměrně zvolíte menší kabelku, donutí vás nosit v ní jen to nezbytné. Pokud váháte, zda vám nebude něco chybět, řekněte si, že přeci chcete být za elegantní femme fatale a ne za pracovního slona, který celý den něco tahá. Navíc, menší kabelky jsou levnější a tak si budete moci klidně pořídit místo jedné kabelky hned dvě. 

A jak jste na tom vy? Tipněte si kolik asi tak váží vaše pracovní kabelka, pak ji zvažte a napište mi do komentářů. Trefily jste se nebo váží vaše kabelka mnohem více než jste čekaly?



Komentáře

@ritzybagz.cz na INSTAGRAMU